ADOMÁNYOZÁS

  • A törökországi és szíriai földrengések áldozatainak megsegítése
  • Az ukrajnai háború menekültjeinek megsegítése
  • A Hungary Helps Program tevékenységének támogatása

Karak, Jordánia, 2024. március 17. – Újabb fontos nemzetközi együttműködés eredményéről számolhatunk be, mely programunk támogatásával valósult meg, és melynek célja a Jordániában élő keresztény közösségek hosszútávú támogatása. Lezárult a Jordániai Görög Ortodox Érsekség Karak városában található iskolájának infrastrukturális fejlesztése, a napokban pedig az átadó ünnepségre is sor került.

Karak, Jordánia középsú, elsivatagosodó részén található, ahonnan nagy az elvándorlás, elsősorban a főváros felé. Kiemelten fontos a helyi oktatási intézmények támogatása, amelyek megtartó erőt jelentenek mind a keresztény, mind pedig a helyi muszlim közösségek számára. Egy 2020-ban indult görög-magyar együttműködés keretében támogattuk a levantei keresztényeket és közösen járultunk hozzá a Jeruzsálemi Görög Ortodox Patriarkátus fejlesztési projektjéhez Jordániában.

Az egüttműködés második fázisában az egyház új karaki oktatási intézménye részesült támogatásban, bővítés és fejlesztés céljából. A támogatásból napelemek, oktatási eszközök, tantermi és könyvtári fejlesztések valósultak meg. Az elmúlt évek fejlesztései már eddig is komoly változást hoztak az intézmény életében, jelentősen növelték többek között a létszámot is. Az iskola további tervei között szerepel egy középiskolai rész építése is.

A projektzáró rendezvényt múlt hétvégén tartották, amelyen Christophorus Atallah érsek úr, Káli Attila magyar nagykövet, Irene Riga görög nagykövet és Kovács Péter, a Hungary Helps Ügynökség ügyvezető igazgatója is részt vett. 

„A karaki iskola támogatása jól példázza a közös erőfeszítés és elkötelezettség átalakító hatását. Miközben az elért eredményeket ünnepeljük, fontos, hogy megerősítsük elkötelezettségünket a minőségi oktatás és a mindenki számára biztonságos, inspiráló környezet biztosítása iránt” – emelte ki Kovács Péter köszöntő beszédében.